söndag 13 juni 2010

Vattenmelon och tankar

Jag läste att vattenmelon är lätt vattendrivande och då jag har svullnat upp rejält i kroppen på sistone så köpte vi hem en melon för några veckor sen. Nu är jag inne på min tredje vattenmelon och då snackar vi hela meloner på flera kilo, mums mums! E bryr sig inte om melonerna så jag får glufsa alldeles själv, så gott! =)

För övrigt så slinker det ned massa mjölkprodukter (litervis med mjölk och naturell yoghurt), tranbärsjuice, äpplen, räkor, chips och lakrits.

Jag är trött på tillståndet "gravid" men jag har nog inte varit så förtjust i det överlag alls utan det har bara funnits korta stunder av mysighet. Jag längtar till min vanliga kropp även om kroppen inte riktigt kommer se ut som den gjorde innan, jag betvivlar att jag kommer lyckas gå ner till min ursprungliga vikt men det kommer ändå vara bättre än mina dryga 80 kilo som jag har nu. (Det ska bli intressant att väga mig hos barnmorskan på tisdag!) Jag börjar se fram emot förlossningen med skräckblandad förtjusning. Det ska bli så skönt att få ut ungen och slippa vara svullen, tjock och gravid men å andra sidan är det skrämmande med smärtan och hur jag kommer kunna hantera den. Jag ser det som ett nödvändigt ont som bara måste ske, men jag är rädd för förloppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar