måndag 14 juni 2010

Dröm om att föda

Jag har inte haft överdrivet många drömmar om bebisar eller förlossningar, kanske för att jag har levt i förnekelse och bara varit här och nu? Men i natt drömde jag om förlossning. I drömmen så var det en självklarhet att det bästa stället att föda på var mitt ute i stilla havet i ett rep efter en vit, stor båt. Så jag låg där i vattnet och skulle föda, men problemet var att blod i vattnet skulle locka till sig hajar så de fick snabbt ordna fram en "hajbur" som kunde skydda mig när jag födde. Som tur är så fick de fram den där buren i rättan tid innan jag födde min bebis rakt ut i oceanen. Men nästa kvinna som skulle föda brydde sig inte om hajburen och det blev så skrämmande i drömmen så att jag vaknade.

Så vad symboliserar djup ocean, blod och farliga hajar i en dröm? Skrämmande och främmande saker, hua! :-S

2 kommentarer:

  1. Vilken intressant dröm! Men tur att det "bara" är drömmar, men ibland undrar man ju, om de har någon underliggande betydelse. Kolla upp på google om drömtydning. Lite kuriosa man inte ska ta så allvarligt, men kul läsning kan det vara. Själv drömde jag härom natten att jag födde på och i toaletten, men brydde mig inte så mkt om babyn utan spolade ner den... Vilken arrogant morsa?! hehehe vad kan det betyda tror du?

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, snacka om arrogant! ;-)
    Lite kul är det att googla på drömtydning även om jag tar det med en nypa salt. Det här är vad jag hittade på google: hav symboliserar det undermedvetna, bur symboliserar fängslad av kanske rädsla eller den känsla som drömmen gav (i det här fallet var ju buren ett skydd?), haj symboliserar hot eller förlorad självbehärskning, blod symboliserar allt ifrån kraft/energi/arv och fertilitet.
    Drömtydning är som horoskop - man kan läsa in lite allt möjligt i det! :-))

    SvaraRadera