söndag 27 juni 2010

Snarkande fet kärring

Jag har börjat snarka på sistone så att inte bara E märker det utan även jag kan mitt i sömnen bli medveten om mina snarkningar. Jag blev nyfiken på varför jag har börjat snarka och hittade detta på google:

Snarkning hos gravida kvinnor beror på tre saker:

- Den hormonella förändringen som graviditeten medför.
- Svullnader i både ansiktet och i de övre luftvägarna, detta gör att det blir trängare och du får mindre luft. Du som är gravid behöver mer syre – du bär ju även på ett barn som behöver syresättas.
- Gravida kvinnor drabbas ofta av nästäppa.

Studien visade att hela 23 % av de gravida kvinnorna snarkade i slutet av denna graviditeter. Hos icke-gravida kvinnor är denna siffra endast 4 %.

Jag ser fram emot tiden när den här feta kärringen går ner i vikt och slutar snarka! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar