måndag 14 juni 2010

Sommarkurs

Som jag misstänkte så var sommarkursen mer ogreppbar än vad jag till en början trodde. Första föreläsningen i förmiddags var verkligen abstrakt och flummig men ändå konkret på något konstigt sätt. (Kursen heter "helhetssyn på människan i en föränderlig miljö"). Under denna vecka kommer fem olika teman presenteras och examensarbetet innebär att vi ska själva skapa en syntes som vi kort och koncist ska presentera på en A4-sida. Låter lätt? Ju mer man tänker efter ju svårare blir det. I den här kursen skulle det nog underlätta om man kunde "röka på" lite medan man funderar ut syntesen, men då jag är gravid så är det inte så lämpligt, inte för att jag annars skulle röka på ändå men ni kanske förstår symboliken. Det ska bli kul och spännande att få lyssna på Guy Heydens alla förmiddagsföreläsningar denna vecka i alla fall, för nog väcker han tankar hos en. Jag hoppas bara jag får sova gott om nätterna så jag orkar hänga med på föreläsningarna. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar