måndag 28 juni 2010

Illa planerad kropp

Det är så skönt att ventilera sig på bloggen för annars vet jag inte hur jag skulle ha stått ut med det här tillståndet. Jag längtar efter min normala kropp då jag kan sitta på golvet och resa mig upp själv utan problem, klättra över staket eller bara hoppa upp ur sängen med lätthet.
Jag har börjat få så ont i svanken, min kropp bär ju magen så långt utanför kroppen så ryggmusklerna får en utmaning att bära upp tyngden. Som mest plågsamt är det att stå i köket för magen tar emot så att jag inte når det jag ska göra för köksbänken är i vägen. Eller tvärtom då´rå, magen är i vägen såklart! Köket är ju välplanerat men inte min kropp!! :-))

2 kommentarer:

  1. Visst vet du om att det finns maggördel för gravida som hjälper att "hålla" magen uppe...

    SvaraRadera
  2. Jag har en sån som jag köpte i början av graviditeten men nu så har den blitt för liten och jag är för snål att inhandla en ny när det bara är några veckor kvar! ...Så jag får väl stå ut/skylla mig själv/undvika att stå i köket för länge/träna ryggmusklerna.. ;)

    SvaraRadera