onsdag 16 juni 2010

Grät hos barnmorskan

Jag hann äta lite hemma och vila innan jag skulle till barnmorskan på eftermiddagen men när jag satt i väntrummet så kände jag mig oerhört trött. Precis innan klockan slog två så kände jag hur tårarna brände i ögonen, jag var visst inte bara trött utan även ledsen - eller så var jag så trött så att jag var ledsen. Hönan eller ägget? När jag kom in till barnmorskan så hann jag inte byta många ord förrän tårarna flödade, så jag lät dem flöda - vad göra liksom? Vi pratade om förlossningsrädslorna och hon var jättegullig, tog sig tid för att jag skulle hinna ventilera mina tankar om det. När prat- och gråtbehovet var uttömt så kollade hon upp mina värden. Blodtrycket låg på 120/75 denna gången och jag väger nu 85 kg. Järnvärdet och blodsockret var fint. När hon skulle känna efter om Albertina hade fixerat sig så blev hon lite osäker och kollade med ultraljud. Det var mysigt för mig att se hennes lilla hjärta pumpa där inne, hon lever och mår bra lilla gumman - och det är väl ändå huvudsaken. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar