torsdag 1 juli 2010

Svart kaffe på uteplatsen

Mörkrostat, nymalet, svart kaffe på uteplatsen tillsammans med något sött - det är att njuta av livet för mig just nu! Om jag har fått sova en god natts sömn (vilket jag tackar Gud för när jag får) så följer min dagsrutin ungefär detsamma varje dag. Jag kliver upp samtidigt som E, runt 06.00, och äter min första frukost för att jag skulle hungra ihjäl om jag låg kvar i sängen utan mat. När E har åkt till jobbet så går jag och lägger mig igen och sover några timmar, sen vaknar jag och äter frukost nummer två. Vanligtvis fastnar jag framför datorn och surfar segt på meningslösa sidor tills jag tar en tidig lunch, efter lunchen tar jag oftast en tupplur igen. Efter tuppluren när klockan är strax över 12 så, om jag har en bra dag, är jag utvilad och redo att ta tag i dagen och göra någonting vettigt. (Dåliga dagar blir inget vettigt gjort.) Idag är en bra dag och jag njuter av en kopp kaffe och är i färd med att skriva klart examensuppgiften för sommarkursen.

Jag har 18 dagar kvar till beräknad förlossning så det är nog inte så konstigt att jag behöver vila så mycket. Hemmet blir inte superduper städat inför bebisens ankomst men det är nog bättre att jag har krafter till förlossningen än ett skinande hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar