onsdag 14 juli 2010

Vindaloo

Pengarna rinner mellan våra fingrar då vi ofta numera köper mat ute, jag hoppas att vi blir lite mer ekonomiska när Albertina kommer men risken finns väl att vi inte orkar laga så mycket mat hemma då heller. Men å andra sidan så blir det ingen semesterresa denna sommar så det kanske jämnar ut sig?

I kväll så kände jag för riktigt kryddstark mat, dels pga att det var länge sen och dels för att det sägs (jag tror inte hundra på det men iaf) att det kan starta förlossningen. Jag beställde en Vindaloo och det var nog den starkaste Vindaloo jag någonsin har ätit. Jag älskar kryddstark mat men här bokstavligen simmade chilifröna omkring i lammgrytan! Som tur är så satt jag hemma på uteplatsen medan munnen brann, ögonen tårades, näsan rann och jag svettades. :-))

Nu blir det hallonbladste och jag erkänner öppet och ärligt; jag är fruktansvärt trött på att vara gravid!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar