lördag 17 juli 2010

Ringde Östra

Trots en god natts sömn så har jag varit tröttare än någonsin tidigare under graviditeten idag. Lägg på illamående ovanpå det så har du oro. Jag försökte vila bort det, äta bort det, ta en stilla promenad och få frisk luft men jag kände mig inte bättre för det. Till slut ringde jag Östra för att jag kunde inte släppa tanken på högt blodtryck och havandeskapsförgiftning. Även om jag någonstans önskade att de skulle vilja ta in mig och sätta igång värkarna så var det hur läskigt som helst att ringa Östra. Barnmorskan som svarade ställde några konkreta frågor och jag svarade så tydligt jag kunde om mitt läge. Hon gav till svar att det är normalt att känna så när man är höggravid och det är så kvavt som det är idag. Det jag ska göra är att vila så det får jag väl fortsätta med. Jag känner mig verkligen som en gammal tant, varenda steg jag tar går mödosamt. Det enda som inte är tant över mig är när jag spelar "need for speed" med E för att distrahera mig från läget som jag har svårt för att gilla - höggravid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar