lördag 3 juli 2010

Hett

Idag var årets hittills varmaste dag, närmare 30 grader. Det var tur att vinden fläktade för annars hade det blivit outhärdligt. E och jag började dagen med att åka ut till Delsjön där det fanns både skugga och toaletter (ett måste numera). Efter att vi slöat där ett tag så åkte vi till en babybutik där jag köpte två sköna amningsbh:ar. Sen avnjöt vi indisk mat och tittade på bofinkar som åt kokt ris på restaurangens uteservering. E ville så gärna lyssna på högtalare i en hifi-butik och övertalade mig genom att säga att de har AC inne i butiken. Att gå ett kvarter i stan i den här hettan och luften stod still var ändå plågsamt, men vad gör man inte för sin älskling?

Väl hemma igen så la jag mig med en iskall vetekudde på huvudet och med golvfläkten på för en tupplur. Jag vaknar av att E lägger en hand på min arm och min egen högljudda snark som avbryts mitt snarken. Generad skrattar jag åt att han har en snarkande fru och sätter mig och virkar vidare på bebisfilten på uteplatsen där det nu har blivit skugga. Vid 6-tiden träffar vi min bror + hans fru för korvgrillning vid havet där det fläktar såååå skönt. Det visar sig vara ett privat ställe och vi blir gentlemannamässigt avvisade av ett par säkerhetsvakter, men vi får avsluta vår grillning först och det var ju vänligt. Som efterrätt blir det glass och godis i Eriksbergshamnen innan vi skiljs åt. En mycket god avslutning på en het dag som jag befarade bli hemsk pga värmen men som faktiskt blev uthärdlig - jag överlevde värmen och fick ha en underbar dag! Gott! Nu ska jag sova då jag är alldeles slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar