måndag 5 juli 2010

Bra dag trots Illamående

Idag har varit en bra dag, kände mig rätt så utvilad så jag tog en promenad på förmiddagen innan jag började tvätta massa tvätt. Vila behöver jag göra ändå såklart och det blev två tupplurar på eftermiddagen. Senare på dagen började jag känna mig illamående men jag vet av erfarenhet att det oftast beror på att kroppen behöver mer näring (eller vila eller vatten), så jag käkade/vilade och drack vatten. (Intresseklubben antecknar) ;-)

När jag var liten så blev jag ofta magsjuka och min mamma sa att jag ändå måste få i mig någonting så jag har någonting att spy upp, paradoxalt kan tyckas men jag har i efterhand tyckt att hon hade alldeles rätt. Det var ju inte så att hon tvingade i mig en stek utan det var snälla saker för magen som silverte eller liknande. Kroppen hinner ta upp lite näring och när kräkreflexen sätter in så har man någonting att spy upp och inte bara magsaft och galla som kan vara riktigt plågsamt. Kan kanske tyckas att min mamma var hård, men jag tycker att hon var vettig, och jag hoppas jag kan bli lika ståndaktig som hon när jag blir mamma och inte ger efter för lilla söta dotterns gråt (när syftet är ngt bra med det hela).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar