tisdag 20 juli 2010

Alla lägger sig i

Det är okej att jag, E, mamma, bror, svägerska, svärisar och nära & kära frågar och undrar hur det är och väntar otåligt på bebisens ankomst MEN när grannar också lägger sig i så retas min integritetsnerv. Idag gick jag ut på uteplatsen bara för att ta in torkställningen efter att tvätten hade torkat och först kommer en gubbe till snacksalig granne som fäller en kommentar "har bebisen inte kommit ut än?". Jag har fått lära mig stort tålamod med honom då han alltid, always och alltid ska säga någonting (räcker aldrig med ett enkelt hej) så det var väl väntat att han skulle börja glappa på käften. Men då hör jag tanten på balkongen ovanför som också börjar babbla med mig, jag tittar upp och ser henne och hennes gubbe som tittar ner på mig. Tanten babblar på och jag svarar kort och artigt samtidigt som jag beväras av den obekväma ställningen för mig att stå nedanför och titta uppåt. Jag avslutar den meningslösa konversationen så snart jag kan för nog är det uppenbart att jag står där nere i en ful hemmagravidklänning och är tjockare än tjockast, lämna mig i fred tack! Jag tar torkställningen och går in så får de tycka att jag är asocial, ensamvarg eller vad de vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar