onsdag 7 juli 2010

Slow motion

Allt går i slow motion, trots en god natts sömn så tar allting så mycket längre tid att göra. Jag får ont i mina svullna fötter när jag går omkring och ska greja i lägenheten så det blir inte långvariga grejer jag orkar med. En tupplur mitt på dagen är absolut nödvändig, och mat, och mellanmål. Dagen går i ett nafs! Jag är glad åt det lilla jag orkar/hinner med. Drömmen om att ha en lägenhet i perfekt ordning inför bebbens ankomst har jag lagt åt sidan (det kanske jag redan har nämnt? Jag är senil och disträ också!). Som tur är så tär det lugna livstempot inte på mitt psyke, det vore hemskt om jag skulle bli uttråkad och understimulerad också på kuppen - det räcker med allt annat jag känner mig handikappad inför. Nej, vid fint väder sitter jag under mitt parasoll och virkar - och det går också långsamt pga svullna fingrar. :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar