söndag 3 januari 2010

v.12 och redan tjock

De som har sagt att det är så mysigt att vara gravid måste ha fel på sitt minne eller vill hämnas genom att lura på andra kvinnor att bli gravida. Jag är i vecka 12 och humöret går upp och ner, aptiten är stor såsom sömnbehovet, byxorna sitter som korvskinn på mina tjocka lår och bellybelt som skulle vara så bra ger mig känslan av att tappa byxorna. Tanken av att jag redan fasar över vad jag ska ta på mig ökar rädslan för hur det kommer kännas när jag är ännu tjockare? Jag vill inte ha ångest varje morgon framför garderoben under hela min graviditet! Och tänk om jag inte lyckas gå ner igen efter graviditeten utan blir som min mamma? Det blir dyrt för min studentplånbok att byta ut hela garderoben. Kläder är viktigt för mig men ändå har jag inget sinne för att köpa bra och billiga kläder. Antingen hittar jag inget eller så hittar jag dyra kläder som jag inte har råd med i dagsläget. Jag som trodde att graviditetslyckan skulle ta över känslorna att inga kläder passar och man är tjock och ful, men inte då. Det blir nog en enda stor utmaning att klara sig igenom graviditeten med självkänslan i behåll, kanske en övning inför att bli mamma??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar