söndag 24 januari 2010

Bekräftelse ger tröst

Det är lustigt hur det kan kännas tröstande och man får mer ork när man läser några bekräftande rader på internet (tillförlitliga källor/sajter). Nu har jag suttit och läst om graviditetsåkommor såsom yrsel och känner mig genast mer stärkt. Jag har fortfarande trötthet och yrsel men det känns inte lika jobbigt längre. Det känns som att jag har lättare att acceptera skiten (öh, ursäkta ordvalet) nu när jag har fått bekräftelse på att det är normalt. Jag är dock fortfarande fascinerad av och full av respekt för alla de kvinnor som genomlider dessa graviditetsåkommor utan att klaga. Om jag inte fick gnälla ibland på bloggen eller för mina vänner/min man så vet jag inte vart jag skulle ta vägen!

1 kommentar:

  1. Jag led också av yrsel när jag var gravid förra gången. Svimmade gjorde jag ett antal gånger också, till slut vågade jag knappt lämna hemmet för det kunde hände så plötsligt. Hoppas det blir bättre för din del i alla fall:)

    SvaraRadera