torsdag 7 januari 2010

Förvirrad

Ingår förvirring i graviditetssymtomen? Och velighet? Tankspriddhet? Att vara disträ, frånvarande? För i så fall lider jag utav dem alla!

Jag har bestämt mig för att gå till MVC som ligger närmast där jag bor men pga ett missförstånd blev jag inskriven på det andra stället som jag gick till bara för att kolla in det stället. Jag har försökt få tag på dem för att avboka tiderna men de har varit svårt att komma fram på telefon och mitt mail har jag inte fått bekräftelse på. Suck, vad denna velighet ställer till det!

Samma sak med praktikplatsen jag ska välja inför vårterminen på min utbildning. Velighet. Jag besökte två ställen och har in i det sista velat men äntligen kommit fram till att jag hellre praktiserar på ett boende för hemlösa än på ett boende för misshandlade kvinnor. Tiden tickar på och praktikdamen på skolan verkade lite trött när jag pratade med henne imorse. Vad ska man göra? Det är väl bara att skratta åt alltihopa? Jag försöker så gott jag kan mitt i all förvirring och velighet! Men samtidigt måste jag erkänna att jag är lite trött på all velighet, det har varit för mycket nu på sistone. Graviditetsillamående, tentaperiod, praktik, MVC... Jag hoppas allt lugnar ner sig snart, inte helt och hållet förstås, lite måste man ha och kämpa med i livet annars blir livet lätt tråkigt. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar