fredag 29 januari 2010

senil på ikea

Igår åkte vi till Ikea efter jobbet för att köpa smart(are) förvaring till våra garderober. När vi kom till kassan så fick jag en senilattack, det var en enorm trötthet som kom som en blixt från klar himmel. Jag bara stod. E frågade surt om jag kunde hjälpa till och lägga upp alla de tusen lådor jag så gärna ville köpa. Men jag bara stod rätt upp och ner, helt förlamad. Det var jag som hade Ikea Handla-kortet och skulle betala med det, men jag var ju helt väck, fattade inte vad kassörskan sa. Jag skulle trycka på "ej pin" på kortläsaren men det fick jag ju fråga henne om att "öhh, vaddå??". Det blev så pinsamt så jag blev tvungen att ursäkta mig och säga att jag var jättetrött!! Som tur var så var hon förstående trots att kön bakom mig växte. I bilen på väg hem så berättade E att han kände det som om han var på jobbet igen (han jobbar som arbetsterapeut inom äldreomsorgen). Vi fick ett gott skratt, jag är som en dement gammal tant, helt förvirrad! :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar