onsdag 13 januari 2010

Shopping

Jag shoppar liiite för mycket, med tanke på att jag inte har orkat jobba extra nånting de senaste månaderna. Min stackars man får försörja mig och/eller så nafsar jag från mitt sparkapital som jag sparat för inköp som jag verkligen behöver under studietiden. Och jag behööver ju verkligen den där´a boken om graviditet som någon tipsade om, eller plastlock till barnmatsburkar som verkar vara så smart, eller ytterligare ett par gravidbyxor.. Jag har fått erkänna för mig själv att min shoppoman-gen väcks till liv när jag har något nytt och spännande som väntar. Shoppandet i sig är en slags förberedelse på det som komma skall. Tänk om jag istället kunde fungera som så att jag vill köra gravid-yoga eller någon annan träning i väntan på ungen så jag kunde vara en vältränad mamma? Nej då, istället stoppar jag i mig kvällens snacks, räkor, fastän jag egentligen inte är så hungrig - bara sugen på någonting att tugga på. (Tidigare under dagen har det slunkit ner riskakor, varm choklad, kanelbullar..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar