torsdag 14 januari 2010

Skyller allt på graviditeten

Jag skyller allt (eller tja, en hel del) på graviditeten, mestadels av gnället är att jag är trött. Självklart finns det en sanning i att skylla tröttheten på graviditeten för speciellt i början av den så kan man bli extremt trött, men om det stämmer i alla lägen vet jag inte. Det kan ju bero på andra faktorer också som att jag har försoffats under vintern och blodtrycket har gått ner. Men det känns ganska skönt att skylla tröttheten på graviditeten så har jag liksom ett legitimt skäl. Jag har även legitima skäl för att vara sugen på mammasushi NU och min snälla man får åka stan runt för att leta efter ett öppet sushiställe. Jag undrar hur många kvinnor som utnyttjar situationen egentligen men inte vågar erkänna det? Eller så blir det så att graviditetshormonerna blir mer aggressiva ju längre tiden går och då finns det inget att spekulera om, då är det allvar och ingen lek längre när jag säger att jag är sugen på mammasushi!! :-D

3 kommentarer:

  1. Mammasushi?? Är det veg. sushi (älskar) eller vad har de för fisk som inte är mindre lämplig för barnet?

    SvaraRadera
  2. Grattis till graviditeten Minna! Många kramar, Azadeh

    SvaraRadera
  3. Mammasushi = vegetarisk sushi typ, crabfish är okej. Det är eg ok att äta lax också men då måste man vara hundra på att den är riktigt fräsch.
    Azadeh: Tack så mycket! =)

    SvaraRadera