torsdag 14 januari 2010

inget rosa lyckoskimmer

Jag har börjat berätta det för fler, vänner och kurskamrater, och en del reagerar med "åååhh, jag vill också vara gravid!". Jag förstår inte hur de kan vilja det efter att jag har krasst berättat om trötthet, illamående och humörsvängningar? Jag är inte så värst romantisk av mig samtidigt som jag har en knäpp humor så jag är inte den som ler ett gulligt leende och påstår mig vara sååå lycklig varje dag jag vaknar över att jag är gravid. Visst, jag är glad och det är spännande men samtidigt finns det de jobbiga bieffekterna av att vara gravid. Många gånger känner jag inte alls för att vara gravid längre pga bieffekterna, men de sägs gå över efter de tre första månaderna (väntar på det) tills de kommer tillbaka i andra former när man är höggravid och har foglossning men det är en senare historia antar jag. Men det jag vill få fram är att jag är ärlig med den jobbiga sidan också av att vara gravid. Det är inte ett rosa lyckoskimmer över hela graviditeten, kanske finns det såna kvinnor som upplever det så men då vet jag inte vad de går på?

2 kommentarer:

  1. Ja du har helt rätt. Vi som inte är/har varit gravida kanske inte kan förstå hur det är att vara gravid. Tror du får pusha dig själv! Det är en liten liten människa skapad av dig och den du älskar. Försök bli mer romantisk ;) Jag är iaf fortf avis! :P

    SvaraRadera
  2. Hehe, avis får du vara - helt okej med mig! ;)
    Jag har en konstig humor, klart jag är glad över att vara på smällen och skulle inte vilja byta bort det, men det är kul att ventilera allt konstigt som dyker upp i hjärnan! :-))

    SvaraRadera