måndag 28 december 2009

besviken

Jag har nyss kommit hem från att ha besökt det andra MVC-stället (jag hade ju svårt att välja mellan två ställen) och känner mig djupt besviken. Stället var väldigt fräscht och modernt men det är inte ytan som räknas utan om jag trivs där eller inte. När jag anmälde mig i receptionen så sa de att barnmorskan jag skulle träffa var sjuk så jag skulle få träffa en vikarie. Inget konstigt med det, sånt händer, tänkte jag och satt mig och väntade i väntrummet. När vikarien kom så satte vi oss i ett rum för ett hälsosamtal. Hon frågade massa frågor och jag svarade. Trots att jag svarade ärligt på alkoholfrågan att jag dricker mycket måttligt (typ 1 glas vin till lördagsmiddagen en gång per vecka) så skulle hon prompt trycka på mig en broschyr om alkoholens risker, som om hon inte trodde på det jag sa? (Förtydligande; gäller alkoholkonsumtionen innan graviditeten, nu dricker jag ingenting.) Jag hade fått veta innan att de skulle göra ett snabbt ultraljud vid första besöket men det fick jag inte. Det var många små saker som gjorde att jag kände mig missnöjd när jag gick därifrån och allt handlade inte bara om vikarien. Nej, jag kommer avboka mina tider hos denna MVC:n och går till den som ligger närmast mitt hem istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar