torsdag 1 april 2010

Pollenallergi

Igår så nyste jag 20-30 gånger under kvällen, det kliade som fasiken i snoken och rann hela tiden. Jag trodde jag hade fått ett rejält bakslag i förkylningen men E sa att det snarare nog är pollenallergi. Jag som aldrig har varit allergisk i hela mitt liv (vilket jag är väldigt tacksam över)!! Under natten vaknade jag och hade svårt att somna om så jag klev upp och googlade på pollenallergi och symptomen stämde ju klockrent. Imorse begav jag mig till apoteket och mötte min granne och väninna i trapphuset, hon sa att hennes pollenallergi började just när hon väntade sitt ena barn. Varför har naturen ordnat det så att mammorna har lägre immunförsvar under graviditeten (eller i det här fallet att immunförsvaret blir vrickat)? Jag förstår inte riktigt logiken i det? Borde inte naturen se till att kvinnan är som starkast inför den nya rollen som mamma? (Och var slutar universum..?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar