söndag 11 april 2010

Shoppingrus på Ullared

Idag hade jag och min goa kusin planerat att åka till Ullared, naturligtvis vaknar jag strax efter 04.00 och kan inte somna om så jag var lite orolig över om det här skulle bli en sån dålig dag då jag är fasansfullt trött, men det gick bra. Vi kom till Ullared strax över 08 och det var en strålande fin söndagsmorgon. Folk hade nog planerat andra saker för den fina vårdagen så det var inte så mycket folk vilket var jätteskönt. Det var svårare än jag trodde att shoppa bebiskläder, det är som en helt ny värld att sätta sig in i. Vilken storlek ska jag köpa och hur mycket av varje plagg? Jag rådfrågade min kusin en hel del då hon har en liten bebis hemma på knappt 1 år, utan henne hade jag varit helt villrådig! Jag har nog aldrig varit så länge inne på Gekås som denna gången och jag blev rejält trött runt kl.11-12, men strax efter 14 var vi klara. Vi packade bilen full och satte oss på en uteservering där jag avnjöt en Ceasarsallad med betoning på njöt. Solen värmde underbart gott och vi kunde sitta i linne och lapa sol samtidigt som vi vilade våra trötta fötter och ben. Lite färg i ansiktet och fräknar fick jag och sen åkte vi hem mycket nöjda och belåtna. Det var en mycket lyckad shoppingdag med gott sällskap och massa bra bebis-basgrejer som jag fyndade. Albertina kommer sannerligen få växa upp med Ullared, det känner jag på mig! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar