onsdag 21 april 2010

(H)järnbrist igen?

Tanken slog mig ifall jag har fått järnbrist igen? Igår så träffade jag andra gravida kvinnor på ett forumfika och en av dem sa att hon nu måste ta järntillskott både morgon och kväll. Det kan mycket väl hända att mina järnvärden har sjunkit igen (jag har börjat känna igen symtomen), speciellt med tanke på att jag har slarvat med tabletterna på sistone. Dessutom, när jag har börjat lära känna min kropp, så tror jag att min kropp reagerar fortare med symtom på järnbrist än vad andra gör. När jag för länge sen berättade för min barnmorska att jag hade fått järntabletter utskrivet av min husläkare så sa hon att de inte skulle ha skrivit ut järntabletter för de järnvärdena för det är heeelt normalt med järnbrist för gravida kvinnor. Denna gången ska jag trycka på att jag minsann vill ha mer järntabletter ifall mina värden har sjunkit igen för livet blir ju outhärdligt tröttsamt när det känns som att jag går på knäna av trötthet. Om enkla små järntabletter kan åtgärda det så varför inte sätta in det? Jag är jättenöjd med min barnmorska men just på det här området så tänker vi olika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar