onsdag 7 april 2010

Viktuppgång och chips

Jag var hos barnmorskan idag och hon tog lite blodprover, kollade blodtrycket, lyssnade på barnets hjärtslag etc. När jag vägde mig så vägde jag 75 kg och med tanke på att jag vägde 63 innan graviditeten så har jag alltså redan gått upp 12 kg!! Haha, jag ser det framför mig hur jag kommer vara stor som en tunna i sommar! Men så kollade jag i tidigare inlägg på min blogg och läste att för en månad sen vägde jag 73 så jag har bara gått upp 2 kg den senaste månaden. Den accelererande viktuppgången kanske har stagnerat lite och det är ju en tröst.

Min barnmorska för övrigt är en väldigt mild, naturlig och vettig kvinna och det känns bra. Vi pratade, skrattade och hade väldigt trevligt under besöket. Förutom när hon skulle ta blodprov och inte hittade något bra blodkärl i armvecket att få blod ifrån, då kändes det som att jag plötsligt bara ville börja lipa där jag låg på britsen, men det vände rätt fort när jag sen blev glad/trött istället när det var överstökat.

Senare på eftermiddagen åkte jag och E och kollade in en Volvo V50 på en bilfirma. När jag stod vid busshållplatsen och väntade på bussen som E var på så passade jag på att mula i mig en liten påse chips. Jag märkte att några människor tittade på mig men jag brydde mig inte. Jag är gravid, tjock och det är helt okej att stå och mula i mig chips! :-D

2 kommentarer:

  1. Amen låt de glo! Du var ju smal innan så då ser det ju knappast "äckligt" ut om du står och äter chips. Och är man smal från början och blir gravid så ser man ju definitivt att personen ifråga är gravid också.
    Oroa dig inte Minna! (: Ge Albert lite chips! Det ska börjas i tid!

    SvaraRadera
  2. "Ge Albert lite chips! Det ska börjas i tid!" Haha! Så sant! Jag måste ju prägla ungen!! :-D

    SvaraRadera