torsdag 15 april 2010

Ta på min mage

Min mage har växt så det knakat och den är tydligt rund och fin. Idag var första gången som två personer tog på min mage. Jag utstrålar annars en lätt reservation så det har väl inte hänt tidigare vad jag minns (jag börjar bli senil också) men idag hände det. Först så var det en medelålders kvinna på praktiken som inte hade sett mig på några veckor och som på ett naturligt sätt kommenterade med sann glädje min mage och sträckte ut handen för att röra vid den. Det skedde på ett så naturligt sätt så jag fann situationen som helt okej. Någon timme senare så gick jag för att hälsa på två personer som nyligen flyttat in på boendet varav kvinnan frågar om jag är gravid och sträcker ut handen för att röra vid min mage, det kändes inte okej. Jag har ingen relation till kvinnan och så ska hon plötsligt röra min mage? Då jag vet att kvinnan har problem så ville jag dock inte uppröra henne utan backade lite grand och började prata om annat för att avleda fokuseringen på min mage. Jag kanske får räkna med att folk vill ta på min mage men det beror helt på situationen hur de gör. Hur som helst är inte okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar