söndag 25 april 2010

Pamplemousse

Jag bara skrattar när jag ser foton på mig själv, jag ser ut som en pamplemousse i ansiktet med ett rött streck till mun som ler. (Pamplemousse är det enda ord jag kommer ihåg sen franskalektionerna i skolan och betyder grapefrukt.) Jag frågade E om jag uppfattar mig själv rätt och han svarade diplomatiskt att jag har svällt upp ganska mycket bara de sista veckorna. Det paradoxala när man samlar vatten i kroppen är att man ska dricka mer vatten, men minska på salt och socker. Jag har saltat maten lite extra på sistone (med Seltin mineralsalt) så att kroppen ska få mineraler och på så sätt kanske kunna förebygga kramper i vaderna, men nu ska jag sluta salta. Det är inte lätt att få en hälsosam balans men det viktigaste är väl att äta hälsosamt, dricka vatten och röra på sig. Få se om jag lyckas med det de tre sista månaderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar