lördag 13 mars 2010

Fina vårkappan passar inte

I förmiddags blev jag helt förkrossad när jag tog fram min fina nyinköpta kappa sen i höstas. Den har vidd över magen och jag trodde den skulle passa bra även nu när jag är gravid MEN den är insydd runt midjan och sen kommer vidden nertill. E var så snäll och sa att den inte alls ser så konstig ut på som jag tyckte men den kändes inte bekväm längre, den stramar åt för mycket kring midjan (som jag inte har längre) och sen kommer vidden nertill och putar ut och nej.. Det ser jättedumt ut! Jag försökte fundera ut hur jag skulle lösa problemet men såg bara massa sedlar med vingar flaxa iväg med stora vingslag, pengar som borde sparas inför andra inköp.

Vi åkte iväg på ärenden och jag tröstade mig med en glass, temptation chocolate, i den kalla vårvinden. Jag gick även in på Clas Ohlson och köpte den där´a plåtlådan för mediciner etc som jag har spanat på så länge. (Min logik är fantastisk, när jag inser att jag kanske har fler utgifter framför mig än tänkt så tröstar jag mig med att köpa en låda.)

Sen kom jag på att jag kan ju prova kappan från ellos som jag köpte för en billig peng förra året, jag trodde inte den skulle passa men det gjorde den till min stora lycka! Gott! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar