onsdag 17 mars 2010

Kroppen reagerar kraftfullare

Jag sov inte så djupt/bra i natt, större delen av natten låg jag medveten och hade svårt för att gå ner i drömläge. Jag funkade bra fram till mitt på dagen ungefär men sen kände jag att jag måste ta en rast och lägga mig ner och vila, men jag fick ingen ro. Efter att jag hade fått i mig lunch så sänkte sig en enorm trötthet över mig igen och jag gick å la mig igen, men fick åter igen ingen ro - jag var för övertrött. Rastlös försökte jag sätta igång med att uppdatera pärmar på praktiken, fick det gjort med nöd och näppe men var helt slut i kropp/huvud/psyke. Tredje gången gillt försökte jag vila men tröttheten var övermäktig, likaså rastlösheten, så jag frågade föreståndaren om jag kunde gå hem tidigare. Till min stora tacksamhet hade han redan sett hur trött jag var och sa att jag självklart fick gå hem tidigare. Gott. Det är helt otroligt vad kroppen reagerar starkt på en dålig nattsömn. Jag fattar inte hur kvinnor med "riktiga" jobb (som inte har praktik och snälla medarbetare som jag har) orkar med? Helt otroligt! Alla kvinnor borde få en arbetslättnad som gravida, om män vore gravida så hade det redan funnits en lagstiftning om det i arbetsrätten - det är jag helt övertygad om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar