måndag 8 mars 2010

Besök hos barnmorskan

Idag var jag hos barnmorskan. Jag hade huvudvärk och hade svårt att koncentrera mig på vad hon sa till en början, såg nästan svarta prickar framför ögonen pga huvudvärken. Men allt är normalt. Det säger de alltid. Man måste nog vara halvt döende innan de säger att någonting inte stämmer. Huvudvärken, som jag ofta har haft under graviditeten, kan bero på den ökade blodvolymen. Det är lustigt hur mycket som kan skyllas på den ökade blodvolymen, men iofs så förstår jag ju att det är mycket som förändras i kroppen så det är nog sant.

Barnmorskan lyssnade på Alberts hjärtljud och jag fick också höra. Jag var föga imponerad, jag vill ju se Albert på film! Inte ligga och lyssna på något som lika gärna kunde vara orolig tarm, haha! Nä, jag ska inte vara så krass. Det var lite mysigt iaf att lyssna på Alberts hjärtljud och barnmorskan som vänligt berättade om hjärtljuden.

Blodtrycket var 110/65 och jag väger nu 73 kg. Allt var normalt. Jag fick hem ett moderskapsintyg (denna byråkrati med massa papper) som jag ska tracka Försäkringskassan med inför planeringen av föräldraledigheten. Barnmorskan skrev även upp mig och E för föräldrakursen som ska börja i maj. Jag var nöjd och glad när jag sedan traskade iväg mot praktiken, Albert och jag, det här kommer gå bra - det känner jag på mig. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar