fredag 19 mars 2010

lättstörd

Jag hoppas det här inte är något som jag får dras med under resten av graviditeten (eller mammatiden) men jag är så lättstörd under natten. Förut brukade jag sova som en stock men nu vaknar jag lätt av minsta lilla ljud eller annat som stör. I natt vaknade jag av att E mumlade och undrade om han hade stängt balkongdörren, sen somnade han om som en stock medan jag låg och oroade mig ifall den faktiskt var öppen (jag var för trött för att gå upp och kolla). Senare under natten stördes jag av min egen andedräkt som var förfärlig! Jag steg upp, passade på att kissa, gurglade vatten och drack ett stort glas bubbelvatten. Samtidigt kollade jag att både kattfönstret och balkongdörren var stängd. Småtimmarna fortsatte ändå med att jag vaknade titt som tätt så när jag väl skulle stiga upp så var jag inte så utvilad och fräsch som jag hade velat. Morgonillamåendet sätter in när jag är så trött men det som är värre är väl yrseln som gör att jag har svårt att koncentrera mig här och nu. Ja ja, nu väntar en ny dag och det är fredag så det är väl bara att greppa tag i den här dagen så är det snart helg med förhoppningsvis massa vila.

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som både anstränger dig för din praktik och ändå har dessa graviditets problem. Jag hade lagt mig platt fall och tyckt så synd om mig sj (:

    SvaraRadera
  2. http://www.bloglovin.com/apoteket

    Gå med här? :D

    SvaraRadera
  3. I.o.m. att jag gnäller av mig här angående graviditetsåkommorna så orkar jag med dem. ;-)

    PS: Tack för tipset om tävlingen, ska genast anmäla mig!! :-D

    SvaraRadera