måndag 22 mars 2010

kaffemoster

Med mina mått mätt så har jag blivit en kaffemoster. Först tog jag en halv kopp kaffe med massa socker i ett desperat försök att bli kvitt graviditetströttheten som lamslog mig. En halv kopp kaffe blev nästan en hel kopp kaffe per arbetsdag och jag började sakta tycka att det t.o.m. är gott. Förut tyckte jag bara att svart kaffe doftade gott men smakade beskt och gav en äcklig eftersmak, men det har ändrat sig, färskbryggt kaffe är gott. Idag drack jag två koppar kaffe då dagen gick i ett och jag hade sovit lite dåligt i natt. Utvecklingen är skrämmande, ska jag förvandlas till en kaffemoster när jag tidigare var en stolt kaffemotståndare? Men samtidigt så kan jag instämma i vad min mamma sa till mig "hur kan du vakna på morgonen utan kaffe?". Ja, kaffe kanske är det enda giftet som finns att ta till när jag står i tröskeln till att bli mamma? Jag försöker dock hålla kaffedrickandet i en låg konsumtion då jag dels inte får dricka mer än tre koppar kaffe per dag enligt barnmorskans rekommendationer och det dels inte är så bra att dricka kaffe när jag sen ammar. Men jag har det under kontroll. Tror jag. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar