onsdag 24 mars 2010

chokladmousse

Jag blir så trött på mig själv. Jag klarar inte ens av instruktionerna bak på chokladmousse-förpackningen! Det finns en tydlig bild med två påsar pulver och 2 dl mjölk men jag vispar ihop mjölken med en påse. Efter en halvtimme i kylen så har det svällt pyttelite och E meddelar att det är nog bara å slänga å börja om på nytt. Det finns inte i min värld att jag orkar göra det, jag vill ha chokladmousse NU! E ställer sig snällt och vispar ihop rätt mängd åt mig medan jag med tårar i ögonen konstaterar att jag inte bara är dålig på att läsa enkla instruktioner utan har även grisat ner hela köket. Det är chokladpulver över hela köksbänken och chokladstänk på kakelväggen. Stor suck. Jag somnade sen en stund i E´s knä i soffan, vad orkar man göra när t.o.m. en chokladmousse är emot en?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar