lördag 13 februari 2010

Inte ta det för givet

Jag tycker det är skönt att stanna upp och tänka "oj, är jag gravid?" för det hindrar mig från att tänka att allt kommer bli sååå underbart (för det tror jag inte) eller att ta graviditeten för givet. Under lång tid så var jag tveksam till om jag ville bli gravid och få en unge, men så träffade jag min underbara man och sakta men säkert kom barnlängtan (inte över en natt, men den kom iaf). När vi väl försökte bli med barn så var vägen inte så lätt. Jag var gravid för ett år sen men det slutade med missfall och fortsatte med utredning då läkaren blev konfunderad över ngt. När jag nu ser i backspegeln så är jag väldigt glad över att de hittade felet som var en muskelknut, ett s.k. myom, som satt i vägen och som också troligen hade orsakat mina kraftiga menstruationssmärtor. Efter operationen så försökte vi igen och nu är jag gravid. Det är inget jag tar för givet och jag tror inte heller att det kommer bli så lätt, men livet är ju fullt av utmaningar och det är väl det som gör livet värt att leva?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar