torsdag 18 februari 2010

bra dagar och dåliga dagar

Det går verkligen upp och ner. Jag upplevde några bra dagar i början av veckan (och en supermysig) men idag så hade jag huvudvärk hela dagen. Jag känner mig fortfarande inte hundra och vet inte om det är förkylningsbacilusker eller graviditetsåkomma eller en kombination av dåligt immunförsvar på grund av graviditeten, men ont i huvudet har jag. Jag brukar sällan ha ont i huvudet, det är oftast andra krämpor som har vart i mitt liv, så det känns lite ovant (och inte så kul) men det är väl bara att stå ut. Jag är fortfarande förvånad och fascinerad över alla dessa åkommor och uppoffringar vi kvinnor får uthärda för att klämma ut en unge? Dessutom när det inte talas så mycket om det? Antingen så vill kvinnor lida i det tysta och uppvisa en rosaskimrande fasad eller så vill de inte skrämma sina medsystrar? Det är ett mysterium som tål att funderas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar