onsdag 3 februari 2010

Dröm om pengahysteri

Det är så många andra som har drömt om bebisar när de är gravida men jag har inte gjort det än, förrän nu i natt. Jag drömde att jag skulle föda och E skjutsade mig till sjukhuset men vi visste inte riktigt vart vi skulle. Till slut vart det Mölndals sjukhus och de bad oss sätta oss ner i ett stort väntrum fullt med kvinnor som snart skulle föda. De frågade E om vi ville ha ett eget rum och jag sa snabbt till honom att "ja, bara det inte kostar mer än 300 kr!" och så gick jag och satte mig på en träbänk med mina värkar. E kom tillbaka med ledsen blick och sa "tyvärr så kostade det 1800 kr", så vi satt kvar i väntrummet. Känslan var lätt desperat för bänkarna i väntrummet var hårda och där satt jag med värkar och skulle föda när som helst. Tanken inför att föda i väntrummet på en träbänk kändes inte så lockande.. :-))

Jag tror jag drömde drömmen för min hjärna ville bearbeta alla privata gravidträningspass och ultraljud som kostar massa pengar som jag hade läst om i ett forum, samt det faktum att vi inte har pengar att lägga på såna grejer. De pengar vi har prioriteras på diverse utrustning som Albert kommer behöva istället. Jag har väl en tendens att jämföra mig för mycket med andra människor och måste påminna mig själv om att pengar är inte hela världen, vi har det bra och kommer kunna ge Albert ett bra liv. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar