tisdag 2 februari 2010

Det är bara att lyda

Det låter som att det bara är massa fel på mig hela tiden och jag längtar till en mer smidigare period under graviditeten (om det finns någon?). Idag var jag trött och började känna mig konstig i huvudet så jag gick iväg för att vila, men jag fann ingen ro så det blev bara 10 min vila. Ganska så snart fick jag ont i huvudet men jag tänkte att det går nog över, men huvudvärken ville inte gå över så jag frågade min handledare om de har huvudvärkstabletter på jobbet. När jag skulle gå och ta en tablett så ökade min huvudvärk explosionsartat och jag blev illamående, darrig och alldeles gråtfärdig. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen då det kom så fort. Min handledare kom upp till mig och jag berättade med tårar att jag mår jättedåligt. Hon ordnade så att jag fick något litet att äta innan jag fick skjuts hem, de är verkligen oerhört snälla på jobbet. Väl hemma så somnade jag som en stock och nu känner jag mig fortfarande lite sådär, men det är skönt att vara hemma och vila upp sig. Det verkar som att när något händer i kroppen så kommer det mycket fortare nu, verkligen som en explosion, det är inte lätt att hänga med i svängarna. Jag måste nog verkligen tänka på att inte stressa, sova ordentligt, äta bra och röra på mig. Jag trodde jag skötte om mig själv rätt så bra, men Albert tycks kräva mycket - det är bara att lyda! =)

2 kommentarer:

  1. Den där Albert får du allt disciplinera när han/hon kommer ut ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, han är bortskämd redan nu i maggen.. :-D

    SvaraRadera