söndag 30 maj 2010

Valrosskänsla och panik

Dagen började med att jag satt och grinade över att jag är så stor, svullen och inte har något att ta på mig. Jag har några få favoritkläder som jag använder om och om igen och jag får tvätta ofta för att hålla dem fräscha. Jag svettas lätt och det begränsar också vilka plagg jag känner mig bekväm i, jag vill inte ha stora svettfläckar under armarna. Svarta, svala plagg känner jag mig som mest bekväm i. Att gå omkring i kvinnliga ljusa sommarklänningar med ett fånigt leende på läpparna är bara att glömma, jag vill ha svart! Dessutom har jag jättesvårt för att hitta kläder som sitter bra och som inte kostar multum, jag är så avundsjuk på de kvinnor som ser vilka plagg som passar och som hittar fina kläder att bära under graviditeten. Naturligtvis tycker jag att alla andra gravida ser så lyckliga, obekymrade och vackra ut medan jag är rena motsatsen.

Dagen slutade med att jag hade hittat två klänningar och en större, bekvämare bh. E hade till min stora glädje varit förstående och kört mig till Sisjön utan någon kommentar om jag verkligen behövde en svart klänning till.. :-)

2 kommentarer:

  1. Minna! Jag hittade en fin klänning när jag var i Mölnlycke häromdagen och hälsade på en nybliven mamma, de fanns i svart, ljuslila(pastell) och i turkost. Jag kommer nog ha den svarta på mig idag senare om vi ses så kan du få se den. Kostade bara 249:- kram så länge...
    Tror jag ska åka och köpa en till nämligen. Vill också ha nåt med "färg" :)

    SvaraRadera
  2. Vad bra! Då kan vi jämföra klänningar! Jag vet inte vilken av de nyinköpta jag ska ha när vi ses på Botaniska i eftermiddag, solen lyser men det blåser.. Det trista med att ha gått upp 19 kg är att det är svårt att vänja sig vid de stora förändringarna i kroppen, 9 månader är inte så lång tid ändå, psyket hänger inte med!

    SvaraRadera