måndag 17 maj 2010

Kårexpedition och kjol

Jag stannade hemma från praktiken idag för att vila efter den jobbiga natten. På eftermiddagen tvingade jag iväg mig på ärenden på stan trots att jag var trött, men när ska de annars göras? Jag åkte in till kårexpeditionen för att hämta ut väl behövda pengar för mina kursböcker som sålts, sen satte jag mig på skolans café för att äta en lika väl behövd biskvi och dricka en kopp kaffe. Jag tog upp min bok "att föda" och började läsa, vilket jag upptäckte rätt så snart inte var en så bra idé. Tårarna var nära när jag läste om förlossning och bebisen rörde sig extra mycket i magen. Jag slutade läsa efter ett par sidor och njöt av att bara få sitta och dricka kaffe istället. Därefter promenerade jag ett kvarter till en mammabutik för att hitta en sval kjol. Jag börjar redan bli desperat i värmen då jag svettas lätt och benen svullnar. Jag hittade till slut en alldeles för dyr kjol med en prislapp jag inte kan avslöja för E (men han kommer väl få reda på det iaf), men det finns inget pris som är för högt för min desperation. Kjolen var lång, svart, sval och dolde mina stödstrumpor samt passade till mina sköna gympadojor. Jag skiter i att det bara är två månader kvar till beräknad förlossning, jag kommer använda kjolen mycket har jag en känsla av! Nu ska jag vila igen då jag är helt slut efter dagens äventyr, jag orkar inte så mycket numera utan jag får ta allting mycket lugnare nuförtiden.

2 kommentarer:

  1. Skönt att du hitta en kjol till slut! den är du värd oavsett pris! Kram AP

    SvaraRadera
  2. Tack, jag är mycket nöjd med den! :-)

    SvaraRadera