torsdag 27 maj 2010

Känner inte mina händer

Idag var jag hos barnmorskan och jag vägde 82 kg! Hon såg dock att jag var väldigt svullen och sa att det är mest vattnet i kroppen som är orsaken till den senaste viktökningen. Mina händer är så svullna ibland så att de spänner och på natten har jag vaknat av att jag inte känner mina händer (riktigt läskig känsla). När jag sen rör på händerna så kommer känslan av tusen myror i dem, sen känns de normala igen för ett tag. Så länge vätskesamlingen i kroppen inte påverkar blodtrycket så är det okej, och jag hade 110/65 så det är ingen fara.
Jag köpte milt vattendrivande ört-te på vägen hem, ska testa om det funkar, för att vara svullen i sommarvärmen är ingen hit.

2 kommentarer:

  1. Inte lätt med alla olika medföljande effekter vid graviditet... Kan tipsa om att vindruvor har en viss liten drivande effekt, kan ju vara värt att testa dessutom så är det ju gott:) Jag och din bror tänker på dig! Kram AP

    SvaraRadera
  2. Jag börjar ta det med mer ro. Vad ska man göra? Skratta eller gråta? Som gravid kan jag välja båda! :-)
    Det jobbigaste är väl att inte kunna sova och värmen.
    Jag har läst att vattenmelon också ska vara bra mot vätskeansamling, ska köpa en sån till helgen, det är ju sååå gott! :-P
    Kram!

    SvaraRadera