söndag 16 maj 2010

Helt väck

Trött som bara den. Ena timmen kan jag känna mig hyffsat pigg för att nästa timme vara helt väck, kanske lika bra att säga att jag oftast är trött för det är ju så det är numera?

Vi var hos E´s föräldrar i eftermiddag och de vill inte veta vad det är för kön utan de vill att det ska bli en överraskning men det är inte lätt att hålla det hemligt. Jag råkade försäga mig vid middagsbordet, trött som jag var, och sa "hon" när svärmor frågade mig om bebisen sparkade. Det är nog inte lätt att hålla det hemligt när en del vet och andra inte vill veta. (Det var blandat med massa släktingar på middagen och det är klart att det blir en del prat om bebisen i magen.)

Den sista timmen var jag så mosig i skallen av värme och trötthet så jag reagerade inte ens på när E frågade om vi skulle åka hem. Jag bara hummade till svar, satt kvar vid bordet och stirrade tomt framför mig. :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar