onsdag 26 maj 2010

Svärföräldrarna

Svärföräldrarna vill inte veta vilket kön det är utan de vill att det ska bli en överraskning (något som jag har svårt att förstå men vi är alla olika). Grejen är den att det är skiiitsvårt att hålla det hemligt, speciellt när jag är varm och trött i huvudet. Vid två tillfällen har grodor hoppat ur min mun och jag har råkat säga "hon" och "vår dotter". Misstag som jag sedan har försökt släta över genom att låtsas som det regnar och fortsatt prata på som vanligt. Jag brukar inte ha så svårt för att hålla mig från att säga ogenomtänkta saker eller hålla hemligheter, men med ett trött gravidhuvud så är det jättesvårt. Men jag får se det som så att det är deras beslut att inte vilja veta. Vårt beslut var att vi ville veta. Jag kan inte ta ansvar för deras önskan att inte vilja veta, speciellt med tanke på omständigheterna. Om de har hört när jag har försagt mig så får de ta det, de förstår nog att det inte är min mening att röja hemligheten, utan att det bara blev så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar